סאונה יבשה חוץ

ייצור ובניית סאונה יבשה ביתית

סאונה יבשה ביתית הייתה אולי בעבר הלא רחוק חלום רחוק וכמעט בלתי ניתן להשגה לרבים, אולם בשנים האחרונות חלו שינויים בתחום הייצור והבניה של סאונות יבשות והאפשרות להנגיש אותן לבעלי בתים פרטיים ולא רק למכוני ספורט ובריאות גדולים ונחשבים. היום, החלום של סאונה יבשה בחצר הבית ואף כחדר נפרד בתוך הבית, קרוב ובהחלט ניתן לביצוע. מה חשוב לדעת לפני שמזמינים סאונה יבשה ביתית? על מה לשים דגש ועל מה אסור לכם לוותר? כל התשובות בדרך לסאונה המושלמת אצלכם בבית נמצאות כאן.

בניית סאונה ביתית

סאונה- קצת היסטוריה
המילה "סאונה" היא מילה פינית (sauna) ומשמעותה מרחץ אדים. השהייה היא בחדר שבו טמפרטורה גבוהה במיוחד והאוויר בו לח או יבש, ומעודד הזעה מוגברת של הגוף, מה שיכול לגרום לתחושה נעימה וניקוי הגוף ונקבוביות העור. מקור הסאונה, בדומה למילה sauna הוא פינלנד, שם שימשה הסאונה למרחץ במשך אלפי שנים מקורה העתיק יותר של הסאונה הוא ביבשת אסיה, והיא הגיעה לאירופה ולאחר מכן לשאר מדינות העולם על-ידי השבטים הנודדים אשר בשלב מאוחר יותר הגיעו והתיישבו בפינלנד. הנוודים השתמשו בתחילה בקרונות מרחץ ניידים, ובהמשך, כשהתיישבו במקום קבע, חצבו להם חדרי מרחץ בתוך מערות. התרבות הפינית מעריכה מאוד את הסאונה, והיא נחשבת לחשובה מאוד. הפינים מאמינים בסגולותיה הרפואיות של הסאונה כמקור לניקוי הגוף והנפש וכיום ניתן למצוא כאמור סאונה כמעט בכל בית ממוצע בפינלנד, גם בבתים פרטיים וגם בדירות. הפינים נוהגים להיכנס לסאונות עירומים לגמרי, וברוב המקרים אין הפרדה בין גברים לנשים, תרבות אחרת, מנהגים אחרים. היום הסאונות נפוצות בכל רחבי העולם, וכמעט בכל מדינות העולם ניתן למצוא סוגים שונים של סאונות בעיצובים שונים ובגדלים מגוונים.

בניית סאונה יבשה

סוגי סאונות שונים וההבדלים ביניהם
ההתפתחות הטכנולוגית אפשרה עם השנים ליצור ולבנות סוגי סאונות שונים, בצורות ובמראה מגוון תוך שימוש באביזרים מתקדמים ובעיצובים שונים ומעניינים לנוחות המשתמשים ולפי טעמם האישי.

הטמפרטורה בסאונה היבשה עשויה להגיע אף ל-110 מעלות, טמפרטורה שאינה נסבלת בדרך כלל לגוף האדם, ולכן רמת הלחות באוויר מווסתת עד כדי יובש מלא, מה שבהחלט הופך את החוויה לנסבלת ואפילו נעימה למשתמשים. בסאונה הרטובה לעומת זאת, הטמפרטורה נמוכה בהרבה, 40-60 מעלות, אולם רמת הלחות בה היא גבוהה ביותר ותגיע אף ל100%, מה שהופך את עומס החום לכבד מאוד, והקושי לשהות בה, אף יותר מאשר בסאונה היבשה. הסגולות הרפואיות שמיוחסות לסאונה הן ניקוי נקבוביות העור, וגם ירידה בלחץ הדם כתוצאה מההזעה הרבה. העלייה הרבה בטמפרטורת הגוף מחייבת את המשתמש בסאונה לווסת את חום הגוף שלו על-ידי מנגנונים לוויסות חום הגוף. קצב הלב עולה, וכן גם קצב הנשימה ויחד עם זאת השהיה בסאונה נעימה לרוב למשתמשים בה. ספורטאים רבים (אך לא רק הם) נוהגים לעשות שימוש בסאונה לאחר אימון ספורטיבי, כדי להירגע ולהשיב לגוף את שלוותו.

ייצור ובניית סאונה

היום ישנן חברות מסחריות רבות המציעות את שירותיהן בבניה והתאמה של סאונה לבית או לחצר. אצלנו ב BaLi Sauna  תוכלו למצוא מגוון רחב של סאונות יבשות ביתיות, בהתאמה אישית ובייצור ברמה הגבוהה ביותר. אחד ההבדלים המשמעותיים בין סאונה יבשה לסאונה רטובה הוא סוג החומרים המשמשים לבניה. סאונה יבשה מתאפיינת בכך שהחלק הפנימי שלה, כולל הרצפה עשויים עץ וזאת בשל האוויר היבש שמצוי בסאונה. הרצפה כפי שידוע לרובנו צוברת לכלוך וחיידקים העשויים להצטבר עליה. כאשר מדובר ברצפה עשויה עץ, החיידקים מצטברים בתוך העץ בלי יכולת אמיתית לניקיון ושמירה על סטריליות בין משתמש למשתמש, מה שיכול לגרום להופעת פטריות ברגליים או אפילו לסתם תחושה של חוסר נעימות בהליכה ברגל יחפה על רצפה לא נקיה. אצלנו ב BaLi Sauna הרצפה עשויה חרסינה עמידה בפני החלקה וניתנת לניקוי מושלם. היתרון הגדול הוא במראה: רצפה דמוית עץ- שלמות במראה וגם בניקיון. עיצוב הסאונה נתון גם הוא לשינויים רבים, ומותאם באופן מושלם לרצון הלקוח ולמיקום שבו מותקנת הסאונה. ישנן סאונות סטנדרטיות שלהן דלת אחת המשמשת כדלת ראשית, וישנן סאונות שלהן דלתות צדדיות ואף חלונות. בנוסף לכך, תוכלו ליהנות מדלת העשויה זכוכית מחוסמת שנחשבת בטיחותית יותר מזכוכית רגילה. זכוכית מחוסמת עדיפה בכל מקרה של אפשרות להתנפצות, כיוון שהרסיסים הקטנים פחות חדים ופוצעים מאשר זכוכית רגילה.

בניית סאונה יבשה מחיר בטלפון
לאילו דברים חשוב לשים לב בהתקנת סאונה יבשה ביתית?

הדבר החשוב ביותר שאליו כדאי לשים לב הוא לבחור חברה מקצועית בעלת מוניטין בתחום בנייה וייצור של סאונות יבשות ביתיות. חשוב לוודא שיש מאחוריכם חברה עם ניסיון עשיר שתוכל לייעץ לכם ולהתאים עבורכם את הסאונה המושלמת. יש לוודא כי החברה עובדת לפי נהלי בטיחות ומשתמשת במוצרים וחומרים איכותיים לבניית הסאונה ולתחזוקתה, וכי תקבלו הסבר מפורט על אופן השימוש, הניקוי והתחזוקה של הסאונה שרכשתם. כדאי לשים לב שהגודל של הסאונה מתאים למקום שיש ברשותכם, ולוודא כי אכן נעשו מדידות נכונות ומתאימות. חשוב מאוד להתקין בסאונה מד לחות וטמפרטורה, וזאת כדי שתוכלו לשמור על הטמפרטורה והלחות הנכונים והמתאימים לשימוש מיטבי בסאונה. ניתן כמובן לשלב את מד הטמפרטורה והלחות כאביזר דקורטיבי ונעים לעין ויחד עם זאת שימושי וחיוני למשתמשים. בעניין הרצפות, אותן הזכרנו כבר, חשוב וכדאי שהן לא יהיו עשויות מעץ כדי שלא יצברו לכלוך ועובש וכדי שתוכלו לשלוף ולנקות אותן בקלות רבה. היום ישנן אפשרויות רבות לסוגי רצפות דמוי עץ וגם כאלו המונעות החלקה, וחשוב לוודא עם החברה שמתקינה עבורכם את הסאונה כי היא אכן מספקת סוג כזה של רצפות לנוחות מרבית ולשמירה מקסימלית על ניקיון. פרט נוסף וחשוב לא פחות הוא שימוש בשלד ברזל מגלוון, אותו חברת BaLi Sauna  מספקת בבניית הסאונה בביתכם. סוג זה של שלד הוא עמיד בפני פגעי מזג האוויר ושורד בטמפרטורות קיצוניות של חום וקור הודות לשיטת הייצור המיוחדת שלו ולצביעה בתנור. אלמנט דקורטיבי שיכול להוסיף הרבה יופי וגם אופי לסאונה שלכם הוא תאורה. ברוב המקרים נהוג להאיר את הסאונה באמצעות לדים, כאלו שהם עמידים בטמפרטורות גבוהות ואטומים מפני לחות גבוהה. תוכלו להתייעץ עם המתקינים לגבי תאורה מתאימה ומעניינת עבור הסאונה שלכם, הן תאורה פנימית וגם תאורה חיצונית. משחקי תאורה ושימוש בתאורה צבעונית יכולים להוסיף רבות למראה ולאווירה בסאונה הביתית. אביזר נוסף וחיוני לסאונה שלכם הוא תנור חשמל. כאשר בוחרים תנור חשמל לסאונה היבשה יש להתייעץ עם המתקין ועם החברה שמספקת עבורכם את המוצר בקשר לגודל שלו ולהספק שלו. כמובן שחשוב מאוד להתאים את גודלו לגודל הסאונה, דבר שהחברה המייצרת תדע לעשות עבורכם.

לסיכום: היום קל מתמיד להזמין וליהנות מסאונה יבשה ביתית אצלכם בבית או בחצר. לעניין הבטיחות בייצור והתקנת סאונה יבשה בבית או בחצר פרטית יש משקל גבוה מאוד, ואין להקל ראש בנושא. אנחנו ב BaLi Sauna  נשמח לייעץ לכם ולהציע לכם את הסאונה ואת האביזרים הנלווים החשובים שכדאי שיהיו בסאונה היבשה שלכם, וכמובן להציג בפניכם את שלל העיצובים המיוחדים שלנו  ולהתאים עבורכם את הסאונה המושלמת לבית או לחצר.