איך בונים סאונה יבשה

"שיעורי וידאו למי שרוצה לבנות לעצמו סאונה"

יסודות בניית הסאונה התקינה כוללים לא רק יצירת מבנה חזק, אלא גם התקנת ספסלים למנוחה בגובה אופטימלי. זה חוסך חשמל, הסאונה מתחממת מהר,

והיבט זה משמש תפקיד חשוב בהבטחת הנוחות של המבקרים.

על מנת למנוע טעויות לא הפיכות בהתקנת מערכת אווירור נכונה, מומלץ בחום לצפות בסרטון זה.

למד מהי הטמפרטורה בסאונה

הסרטון הזה הוא לא רק חובה לצפייה, אלא יספק לך רוחב דעת ברור על הטמפרטורה האמיתית בסאונה.

גלו את השיטות לשמירה על קרינת האינפרא אדום בסאונה שלכם וחשפו את הסוד שבשימוש בנייה של נייר אלומיניום בבניית הסאונה.

אתם מחכים לווידאו בו יוסבר בפרטים כיצד לשמור עץ באמצעות שיטות בסיסיות, כמו 1) לק, 2) שמן, ו-3) ניפוח.

בסרטון הזה תקבלו מידע על איך להיפטר משמן השמירה בתנור חדש.

חיישן טמפרטורה בסאונה

בסרטון הלמידה הזה תלמדו כיצד לחבר בצורה הטובה ביותר חיישן טמפרטורה בסאונה.

בסרטון זה, נלמד איך ליצור ספסלים נוחים בעצמך, באופן תקני, בלעדיים מבלי להשתמש ברגליים.

איך להגן על הגג בסאונה

בסרטון הזה תלמדו כיצד להגן בצורה יעילה על עץ מקווה למים. תקבלו גם מידע על הדרך הנכונה להגן על חביית הסאונה מהשפעת השמש והגשם.

בסרטון זה, נספר לך כיצד להצביע בצורה נכונה את האבנים בתנור לסאונה, כדי להבטיח את פעולתה היעילה ולמנוע נזק לרכיבי החימום.

בסרטון זה נלמד כיצד לאבטח עץ ללא מסמרים

"שיעורי וידאו למי שרוצה לבנות לעצמו סאונה"

עץ בסאונה

סקירת וידאו של סאונה בראש פשוט בגודל 180 על 180 עם גג שמוכסה בשינגלים.

יצירת סאונה בסגנון באוהאוס, הותאמת לטעמי הלקוח.

זהו מה שהחברה שלנו יוצרת – סאונות יוקרתיות ומתוחזקות, המושכות ביופיין שלהן.

סקירת וידאו של סאונה מרובעת מעץ אדום.

כל שלבי הבנייה של סאונת חבית

סרטונים על אנשים שבונים סאונות לעצמם לראשונה מלאים ברגשות מדהימים, ייעוץ יקר ורעיונות ייחודיים. אלה אינם סתם סרטונים שמדגימים את תהליך הבנייה, אלא מעבירים את האווירה של התרגשות ויצירתיות, בלתי רגילה, בלתי רואים עם לחידים ורגעים ויזואליים ורגשיים מדהימים.

מהמקטע הראשון עם המקביל הראשון ועד לסאונה הנעימה שנבנתה, כל שלב מלווה בשמחה שלא ניתן לתאר, בהתלהבות ולעיתים אף בתקלות מצחיקות. סרטונים אלה הופכים למקור אמיתי של השראה, מעוררים את התשוקה של הצופים להתחיל גם הם בהקמת הפינה האישית שלהם.

הרגשות של היוצרים נשפכים מהמסך, והטיפים שמשתפים איתנו הופכים למקור יקר למי שגם חולם על סאונה בביתו. הרעיונות שמוצעים בסרטונים אלה אינם רק מגוונים, אלא גם מעוררים השראה לחיפוש יצירתי אחר פתרונות משלהם. כתוצאה, הסרטונים אינם רק סרטונים על בניית סאונה, אלא סיפורי הצלחה וביטוי עצמי.

מומחה בגדרות חשמליות בונה לעצמו בפעם הראשונה סאונה של חלומות

אדם נעים ומהנה מאוד בנה לעצמו לראשונה סאונה לפי הבנה אישית, ייצר עיצוב מקורי, הפיק אותו למציאות ובנה לעצמו מקלחת.

פרויקט מטורף – אדם בנה לעצמו סאונה במכולת ימית.

בעל צימר קטן בצפון בנה ללקוחותיו סאונה בעצמו.

איך לבנות סאונה

בניית סאונה בחצר בליווי מקצועי של בא לי סאונה

אין ספק שעבור רובנו, בניית סאונה ביתית מאפס מהווה אתגר מעבר ליכולותינו. לצד זאת, אנו ב-balisauna מקבלים לא מעט פניות של ישראלים המעוניינים לקבל הדרכה וייעוץ בכל הנוגע לבנייה של סאונה בחצר בעצמם.

כל אחד מאיתנו מכיר חבר אן בו משפחה המכונה כבעל "ידי זהב". כזה שיודע לתקן כל תקלה בבית ובין היתר לקחת על עצמו פרויקטים מורכבים וזאת לעומת אחרים המעדיפים לפנות לאיש מקצוע. עבור רבים מהם, הרעיון לבנות סאונה בעצמם בהחלט מהווה אתגר משמעותי.

בניית סאונה ביתית באופן עצמאי בליווי מקצועי של balisauna

למול הניסיון הרחב שיש לנו ב-balisauna בהקמה ובנייה של סאונות ביתיות וסאונות בחצר, הפכנו באופן טבעי לאכסניה מקצועית לישראלים רבים שלקחו על עצמם לבנות סאונה ביתית.

הצוות של balisauna יוכל להעניק לכם את כל הייעוץ הדרוש בבניית סאונה פרטית אצלכם בבית. בין אם מדובר על בחירת הנקודה בה הסאונה תהיה ממוקמת, רשימת החומרים הנדרשת בהתאם למידות שנקבעו ובעצם לאפשר לכם לקבל ערכת בנייה שתפורה בדיוק לסאונה עליה אתם חולמים.

הקמת היסודות לבניית סאונה פרטית

הקמת היסודות לבניית הסאונה הפרטית שלכם נעשית לאחר שקבעתם היכן אתם רוצים לשלב את הסאונה. האם בתוך חלל הבית? ואם כן, האם להפוך את חלל אחד החדרים הפנויים למקום בו תמוקם הסאונה? כחלק נוסף בחדר האמבטיה או שיש ונרצה לבנות סאונת חבית בחצר או על גבי דק המרפסת?

במקרים ובהם קיבלתם החלטה להקים סאונה בחלק החיצוני של הבית, חשוב להתחיל בראש ובראשונה ביישור הקרקע כבסיס למיקום הסאונה. במקרים אלו, חומרים הגלם כוללים שילוב של בטון ועץ, כשהבטון מהווה את חומר הגלם המוצק והנגיש לו עמידות כנגד ריקבון והעץ משלים את אותו בסיס לסאונה כחומר המשדר את אותה חמימות שיש במתקן זה.

מהו הציוד הנדרש להקמת סאונה פרטית?

כלי העבודה לבניית סאונה פרטית משמעותיים. חשוב לפני תחילת העבודה לעבור על כל כלי העבודה שישמשו אתכם ולראות שהם שלמים וזמינים לעבודה מאומצת. ברוב המקרים, יש ותצטרכו לרכוש מספר כלי עבודה נוספים. וודאו כי אתם רוכשים כלי עבודה מחברות המוכרות כאיכותיות וכאלו העומדות בתווי תקן מחמירים.

במקרים בהם תקימו את הסאונה הפרטית שלכם באמצעות כלי עבודה שאינם תקינים או במידה ותבחרו לעבוד עם כלי עבודה שלא באמת מתאימים לעבודה שכזו, אתם מסתכנים בתאונה שיכולה לפגוע בכם בצורה חמורה ואף בשותפכם לפרויקט, כשהסאונה עצמה עלולה להינזק בעצמו בטווח הקצר והארוך.

בין הכלים שתצטרכו יהיו אקדח מסמרים, מקדחה איכותית, מסורית או מסור חשמלי עגול, כשהעבודה על אלו צריכה להתבצע על גבי שולחן עבודה חזק ויציב.

חיבור לוחות העץ של הסאונה

לאחר הקמת היסודות לסאונה הפרטית שלכם, נתחיל בחיבור לוחות העץ של הסאונה, כשחיבורם צריך להיעשות בדפוס אחיד ובמבנה מסוים עליו יש להחליט ולתכנן מראש. שלב זה, עבור מי שיש לו רקע בנגרות וניסור, אמור להיות קל יותר, כשגם כאן תוכלו ליהנות מהנחיות וטיפים של הצוותים המקצועיים שלנו.

חיבור לוחות העץ אמור להתחיל מבניית תקרת הסאונה. חיבור לוחות העץ כולל שימוש בחומרי בידוד בין לוחות העץ במקומות בהם יש צורך ליצור שכבה כפולה. במקרה ומדובר בבניית סאונה פרטית בתוך הבית, ברוב המקרים תצטרכו תוכלו לעשות שימוש בשכבה אחת של לוחות עץ.

שימוש בחומרי בידוד

גם כאן תוכלו להתרשם ממגוון רחב של חומרי בידוד הקיימים בשוק, כשאלו האיכותיים יותר יעלו בהתאם, אך יבטיחו לכם בנייה של סאונה עמידה ואטומה למתרחש בחוץ. שימוש, למשל, בקצף בידוד (מוכר בתעשייה כפוליאוּרֶתן) ימנע מעבר של לחות דרך דפנות עץ הסאונה, מה שיוביל בהמשך להצטברות של עובש בתוך הסאונה, כשתוך זמן קצר אף אחד מבני הבית והאורחים ירצה להשתמש בסאונה שלכם.

ברוב המקרים, ההמלצה לעשות שימוש בבידוד העשוי צמר זכוכית (מוכר גם בצמר סלעים), כשחומר זה מצטיין במניעת בריחה של אדי הסאונה ובשמירה על הטמפרטורה שאנו רוצים לייצב בה. ניתן אף לעשות שימוש בסיבי כותנה ממוחזרת, כשלאלו יכולת בידוד גבוהה ולרוב שימשו כחלק בג'ינסים שכולנו לובשים מידי יום.

התקנת מערכת החימום בסאונה הפרטית

מדובר בשלב חשוב ומשמעותי בבנייה של סאונה פרטית. ברוב המקרים, ההמלצה היא בבחירת תנור אינפרא אדום, כשתנור זה מצטיין בפיזור חום אחיד בחלל הסאונה וכזה הנחשב לחסכוני מבחינת צריכת החשמל. במידה ובחרתם בתנור הסקה המוזן באמצעות עץ, חשוב להבין כי בנייתו מורכבת ותחזוקתו רבה יותר לעומת חלופות אחרות.

אפשרות נוספת בסאונה פרטית, היא לעשות שימוש במפזר חום חשמלי כשהמחירים למפזרי חום אלו נעים בין 500 ל-2,000 ש"ח. מדובר על פתרון חימום הקיים ברוב הסאונות בבתי מלון בישראל והוא לבטח נחשב לחסכוני ופשוט וכזה שאינו דורש תחזוקה מורכבת.

את גוף החימום בו בחרתם חשוב למקם בסמוך לדלת הכניסה של הסאונה, כשהגוף נמצא כ-25 ס"מ מעל הרצפה. במידה ובחרתם במפזר חום חשמלי, מומלץ להקיפו ברשת ביטחון, לבטח כשמדובר בבנייה של סאונות פרטיות שרובן קומפקטיות. כך, בעצם, תקטינו את הסיכון לכווייה של אחד המתרחצים בסאונה.

אנו ב- balisaunaממליצים, בתור התחלה, לבחור במערכת חימום פשוטה להתקנה ותחזוקה. ברוב המקרים הבחירה הפשוטה תהיה מספקת. בהמשך, תוכלו לשדרג את מערכת החימום של הסאונה שלכם, כשגם כאן אנו ב- balisaunaנוכל להמליץ לכם על פתרונות חימום רלוונטיים ולהדריך אתם במלאכת ההרכבה מ-א' עד ת'.

התקנת ספסלים ודלת כניסה בסאונה הפרטית

מדובר בשלב נוסף בו תצטרכו להפגין את כישורי הניסור והנגרות שלכם. בסאונה הביתית שלכם תצטרכו בעצם להתקין שני ספסלים בגבהים שונים. על הספסל התחתון להיות ברוחב כפול לעומת זה העליון, כשהרוחצים אמורים לשבת על הספסל העליון ולהניח את רגליהם על גבי הספסל התחתון. גם כאן, חשוב להשקיע בחומרי הגלם ולוודא כי אתם מתקינים ספסלים יציבים וקשיחים המסוגלים להכיל משקל של 3-4 אנשים יחדיו.

לגבי דלת הסאונה, כאן קיימות מספר אפשרויות שאנו ב-balisauna ממליצים וזאת, כמובן, בהתאם לתקציב והרצון שלכם. ברוב המקרים יהיה מדובר בדלת העשויה עץ או שימוש בזכוכית מחוסמת, כשזו מתאימה גם בבנייה של סאונת חבית בחצר.

התקנת תאורה בסאונה הפרטית

מדובר בשלב מאוחר יותר לאחר שהסאונה עצמה מוכנה. גם כאן, לאלו בעלי כישורים בתחום החשמל והתאורה, שלב זה יהיה קל יחסית. עבור אחרים המעוניינים להתייעץ בטרם הם בוחרים ומתקינים את התאורה בסאונה שלהם, המומחים של balisauna יעמדו לרשותכם.

בשנים האחרונות רבים מהאנשים מפעילים את תאורת הסאונה שלהם באמצעות לוחות סולריים ובחלק מהמקרים עושים שימוש במערכות קטנות של טורבינות רוח. בישראל, הנחשבת למדינה שמשית גם בימי החורף, השימוש בלוחות סולריים עבור תאורת הסאונה בהחלט רלוונטי ויכול לחסוך לכם עמל רב בחיבור הסאונה למערכת החשמל הביתית.

גם לאלו בעלי רקע בעבודות חשמל ותאורה, חשוב להדגיש כי מדובר בהתקנת תאורה במבנה החשוף למפגעים שבחוץ. על כן חשוב להיות זהירים ולפעול על פי הוראות ההתקנה המחמירות של גופי התאורה השונים.

שדרוג ותוספות לסאונה הפרטית

בשוק הסאונות תמצאו לא מעט אביזרים וכלים שאמורים לשפר את חוויית הסאונה שלכם. אלו שבנו לעצמם סאונה ביתית מאפס יודעים לומר רק לאחר זמן מה אילו שדרוגים וכלים יותר רלוונטיים ועל מה ניתן לוותר.

אנו ממליצים בשלב הראשון להתרכז בבנייה של סאונה בטוחה ונעימה. רכזו המאמץ והזמן בהקמה של סאונה מתפקדת על כל הכלים והאבזורים שבאמת נחוצים לתפעול יומיומי של הסאונה. בהמשך, בהתאם לבילוי שלכם בסאונה, תוכלו לדעת מה עוד חסר בה ואיפה כדאי וניתן לשדרג. כך, בעצם, תוכלו לדייק את הצרכים שלכם מהסאונה הפרטית שבניתם וזאת מבלי לבצע תוספות ושדרוגים בשלב מוקדם, כשחלק מהם הופכים ללא רלוונטיים ומיותרים.

מעוניינים לקבל מאיתנו קיט מלא לבניית סאונה באופן עצמאי? מוזמנים ליצור עמנו קשר עוד היום ולקבע פגישה ראשונית.