מה חשוב להכיר בכל הנוגע לתנור לסאונה?

איכות הסאונה הביתית תקבע באמצעות מספר גורמים שיש לקחת בחשבון. בין אם מדובר על ארגון החלל הפנימי של הסאונה, העץ המשמש כחיפוי, שילוב התאורה, אוורור ועוד. מרכיב נוסף וחשוב הוא התנור בסאונה יבשה, כשהוא מהווה גורם משמעותי בנוגע לאיכותה.

ב- balisauna תוכלו ליהנות ממספר רחב של קמינים לסאונה, כשלכל אחד מהם מאפיינים שונים המיועדים להתאים לסאונה הביתית שלכם, זאת תוך שמירה על מסגרת התקציב שלכם. תנורי הסאונה הנפוצים כיום הם אלו המחוממים בחשמל.

תנור חשמלי לסאונה הינו נחשב למודרני, אמין, בטיחותי, קומפקטי ונוח לשימוש. בשילוב של סאונה ביתית בחצר, אנו ב- balisaunaנבחן כיצד ניתן לחבר את הקמין החשמלי למערכת החשמל שלכם, זאת תוך התייחסות למאפיינים הייחודים של הבית שלכם וביצוע כל ההתאמות הנחוצות.

מה מאפיין תנור חשמלי לסאונה?

תנורים חשמליים מעניקים הספק חשמלי הנמדד בקילוואטים (KW). הספק החשמל לסאונה ביתית יקבע על בסיס נפח חלל הסאונה, כשהכלל הוא הספק של קילוואט אחד על כל חלל של 1.5 מטר מעוקב.

הזנת החשמל לסאונה יבשה ביתית תהיה לרוב הזנה תלת פאזית, שהיא כיום השיטה הנפוצה להולכת אנרגיה חשמלית ונחשבת ליעילה וגמישה יותר לעומת הזנות ישנות. לצד זאת, אנו ב- balisauna מספקים ללקוחותינו את האפשרות להזין את מערכת חימום הסאונה במערכת הזנה חד פאזית וזאת בהתאם לתנאים הקיימים בבית שלכם.

השליטה והבקרה על הטמפרטורה בתנור לסאונה

השליטה והבקרה על הטמפרטורה בתנור חשמלי לסאונה ביתית, כוללת את בקר הטמפרטורה המגן על חלל הסאונה מפני טמפרטורת יתר. את מנגנון הבקרה ניתן להתקין על גבי התנור, כשניתן אף ליהנות מהתקנה של בקר חיצוני, כשהוא מגיע כבקר טמפרטורה דיגיטלי ונחשב למדויק יותר.

בקרי טמפרטורה חכמים מכילים כיום נתיך תרמי מיוחד ורגיש, כשהוא זה המאפשר ניתוק של הקמין מהחשמל ובעצם הפסקת פעילותו במידה והטמפרטורה בחלל הסאונה גבוהה מידי. מדובר על מרכיב חשוב ומשמעותי המציל חיים.

ללקוחותינו מוצעת האפשרות השילוב של בקר טמפרטורה על גבי התנור, זאת בנוסף לשימוש בבקר חיצוני. בחלק מהמקרים, ניתן להסתפק אך ורק בבקר על גבי המערכת חימום מבלי הצורך להוסיף בקר חיצוני, כשבבקר זה נעשה שימוש, ברוב המקרים, בסאונות ציבוריות והוא משמש את העובדים והאחראיים במקום במעקב אחר הטמפרטורה בסאונה לכל אורך שעות היום.

מבנהו של מערכת חימום סאונה

קמין חשמלי לסאונה ביתית מבית balisauna עשוי ברובו מפלדת אל חלד. מדובר על פלדה המורכבת מסגסוגת ברזל ומכילה כרום בכמות של 10.5% לפחות ממשקלה. לפלדה זו יכולת עמידות גבוהה כנגד חלודה וקורוזיה והיא עדיפה לעומת סוגים אחרים של פלדה רגילה, כשזו עשויה מסגסוגת של ברזל ופחמן.

התנורים של balisauna כוללים דופן כפולה, כשזו מונעת התחממות של הדופן החיצונית ובכך שומרת על המתרחצים בסאונה מכוויות במידה והצמידו בטעות את גופם לתנור. לצד זאת, לאותם קמינים נפח רחב המסוגל להכיל כמות מספקת של אבנים.

גופי החימום וחיבורי החשמל בתנורים שלנו חסינים כנגד יציקה של מים ונוזלים על גבי האבנים, שהגישה לגוף החימום נוחה במקרה ויש צורך להחליפו בגוף חימום חדש.

לצד כל אלו, אנו ב- balisaunaמקפידים כי תנורי הסאונה יהיו עם אמירה כלשהי ובכך יהיו חלק מהקו העיצובי של הסאונה שלכם, בין אם מדובר על סאונה הבנויה על עץ מסוים, סאונת סירה ועוד.

כניסה ויציאה של אוויר בתנור לסאונה

נושא אוורור הסאונה חשוב מאין כמוהו. חלל סאונה שאינו מאוורר כראוי יוביל במהרה למצב בו אותו חלל מדיף ריח לא נעים המוביל לתחושת מחנק.

חשוב לדעת כי פתח הכניסה לאוויר נמצא מתחת למערכת חימום, כשפתח היציאה אמור להימצא בקיר הנגדי בגובה של 50 ס"מ ובאלכסון כנגד פתח הכניסה. מערך זה של כניסה ויציאת אוויר יבטיח אוורור יעיל של הסאונה.

במקרים ובהם יש לכם חדר סאונה, כשפתח כניסת האוויר מתחת למערכת חימום חסום או קטן מידי, אנו ב- balisauna נוכל לבחון כיצד ניתן לתקן ולהרחיב במידת הצורך את אותו פתח וזאת מבלי לגרוע מהאפקטיביות של הסאונה שלכם.

שפיכת נוזלים על גבי תנור סאונה יבשה

רבים מלקוחותינו מעלים את השאלה האם ניתן ליצוק נוזלים מסוימים על גבי מערכת חימום הסאונה. חשוב להבהיר כי בסאונה ביתית הדבר בהחלט אפשרי, כשהמלצתנו היא להתנסות קודם ביציקה של מים. יציקה של מים תובל להגברת הלחות בחלל הסאונה ומכאן לתחושה של גל חום נעים האופף את הרוחצים.

לאחר שהתרגלתם ליציקת כמות מים בסאונה שלכם, ניתן ומומלץ לעשות שימוש בנוזלים נוספים המכילים תמציות ריח שונות. לחלק מאותן תמציות הנמכרות בשוק יש אף ערך רפואי, כשאלו הפופולריות הן תמצית אקליפטוס, אורן, מנטול ושַׁדָּר (מוכר גם בשם ליבנה).

עבור חלק מהמשתמשים בסאונה, ההעדפה היא לשהות באותו חלל תוך השימוש באחת מאותן תמציות. עבורם חשוב כמובן להכיר כיצד ניתן ליצוק את אותן תמציות על גבי מערכת חימום הסאונה, תוך שימוש נבון בכמות, מבלי להפוך את הסאונה לחלל שבלתי אפשרי לשהות בו.

את יציקת הנוזלים רצוי לבצע באמצעות דלי וכף עץ ייעודיים, כשגם אותם תוכלו לרכוש אצלנו. על כף העץ להיות מספיק ארוכה וזאת בכדי שכף ידינו האוחזת בה לא תהיה מעל התנור הלוהט לבטח לאחר עליית האדים עם יציקת הנוזלים. את הכף יש למלא ב-3/4 הקיבולת וליצוק על גבי האבנים במרכז. חשוב להימנע מיציקה נוספת של כף, כל עוד הנוזלים מהמנה הקודמת לא התאדו והאבנים טרם התייבשו לגמרי.

הימנעו מהשארת חפצים על גבי תנור הסאונה

אנו מזכירים תמיד לכלל לקוחותינו אודות החשיבות הרבה הנוגעת להשארת חפצים שונים על גבי קמין הסאונה. השארת חפצים שונים על גבי התנור, בין אם מדובר על הכף והדלי מעץ ובין את מגבת איתה נכנסנו לסאונה, עלולה להוביל לחימום יתר עד לכדי מצב של דליקה וסכנת חיים.

אנו ממליצים ללקוחותינו להקפיד כי אחד מבני המשפחה יהיה אחראי בהגדרה ממש לנושא הבטיחותי בסאונה ובתוך כך שימת לב רחבה ומקיפה בכל הנוגע להנחה של חפצים על גבי התנור. המלצה נוספת היא בתליית של שלטים בהם תזכורת להימנע מהשארת חפצים מיותרים, לבטח אם הסאונה שלכם משמשת גם אורחים, או כאלו שעושים שימוש בסאונה ובבית שלכם במסגרת השכרה לטווח קצר.

תחזוקת התנור וניקוי האבנים

במסגרת תחזוקת הסאונה, חשוב כמובן לעקוב אחר מצב המערכת חימום ותפקודו. במידה ואתם מבחינים בשינוי כלשהו בצורת התנור ובאופן שהוא מתפקד, כדאי לעצור את השימוש בסאונה וליצור קשר עם המומחים שלנו וזאת בכדי שנוכל להגיע ולבחון את תקינות המערכת חימום ולטפל בו במידת הצורך.

את האבנים בתנור יש לשלוף החוצה פעם בחודש ולשטוף תחת מים זורמים. לאחר שטיפתם, יש להשיב את לתנור רק את האבנים שנותרו שלמות, כשאלו המתפוררות אינן מיועדות שוב לשימוש ואותן אין להשיב למערכת חימום.

לאחר ניקוי התנור והאבנים חשוב להפעיל את הסאונה למשך שעה וזאת בכדי להביא לייבוש המשטחים הלחים בתנור.

תנור הסאונה שאתם חייבים להכיר

מגמת הסאונות הביתיות בישראל ממשיכה לגדול ולהתרחב, כשלא מעט ישראלים רואים בשילוב סאונה ביתית כפרויקט נוסף. כזה שיאפשר להם ליהנות מחלל נהדר להרגעת השרירים לאחר יום עבודה מפרך או אימון שערכו.

אחת מהחברות המובילות בתחום הסאונות הביתיות היא חברת balisauna. באתר האינטרנט של החברה, תוכלו להתרשם ממבחר רחב של תנורי סאונה חשמליים, כשאלו הבולטים הם התנורים של חברת Harvia מפינלנד.

פינלנד, כפי הידוע, מהווה את מולדת הסאונה, כשאת חללי סאונה ניתן למצוא כמעט בכל בית פרטי במדינה. תרבות הסאונה במדינה הנורדית הובילה לכך שכיום ניתן למצוא חללי סאונה גם במסגרות, דוגמת בתי כלא, בסיסים צבאיים ואף כפינות מרגוע במשרדים של חברות גדולות.

חברת Harvia – רקע

חברת Harvia הפינית הינה אחת מהחברות המובילות באירופה בייצור של תנורי חימום לסאונות, זאת לצד מומחיותה בהקמת סאונות ומכוני ספא. לחברה היצע רחב של מוצרים, כשחלקם מיובאים על ידי balisauna, ולצד תנורים חשמליים חדישים אותם היא מייצרת, לחברה הידע והניסיון המקצועי בהקמה של סאונות פיניות מסורתיות, כשבהן גם היכולת לשלב תנורי סאונה מסורתיים בהם עשו שימוש לפני עשרות שנים.

החברה הוקמה ב-1950, כשהיא בולטת באותה עת בייצור של תנורי סאונה הפועלים באמצעות שריפת בולי עץ. בשנות ה-60 וה-70 החלה Harvia להתרחב, בין אם במגוון המוצרים אותם ייצרה, בהרחבת מפעלי התעשייה שברשותה, במספר העובדים וביכולת להגיע לעוד ועוד לקוחות הן בפינלנד והן במדינות שכנות ומדינות אחרות מעבר לים.

כיום, נחשבת Harvia לאחת מהחברות המובילות בתחום הסאונות, כשאנו ב- balisauna מאפשרים ללקוחותינו ליהנות מהתנורים החשמליים של החברה מדגם Cilindro האיכותי.

תנור הסאונה Cilindro של Harvia

תנורי ה- Cilindroשל Harvia, שאותם ניתן לרכוש דרך אתר האינטרנט של balisauna, מעוצבים בצורה מרשימה ויפה לעין, כשתנורים אלו מצטיינים ביכולת להכיל כמות רחבה של אבני חימום, כשאלו מהווים חלק ניכר מהמעטפת החיצונית של התנור הנראית לעיני המתרחצים בחלל הסאונה.

תנורים אלו מתאפיינים ביכולת של המתרחצים לשלוט בצורה מדויקת על כמות האדים בחלל הסאונה הביתית שלהם, זאת באמצעות היכולת לתקצב את כמות המים שאותם ניתן להטיח על גבי האבנים בתנור, כשהטחת המים על גבי האבנים הלוהטות מובילה להיווצרות האדים בחלל.

מכל האבנים מרושת באמצעות רשת נירוסטה בעלת מראה מוגמר, חלק ומרשים. התנורים מצוידים במתגי הפעלה קלים לתפעול והבנה, כשלתנורים פונקציות המאפשרות לצמצם מקרים של פגיעה או כוויה בילדים.

לתנורי Cilindro יחידות בקרה נפרדות, מה שמאפשר להתקין את דוד החימום מתחת ובצמוד לספסל התחתון של הסאונה, כשזו הביתית איננה משופעת במרחב רב מלכתחילה. השליטה על אותן יחידות הבקרה נעשית באמצעות מתג שליטה אלחוטי המגיע יחד עם התנור.

החלל הארוך והמרושת בנירוסטה המיועד להכיל את האבנים, מאפשר למתרחצים למקם את האבנים באופן שיאפשר זרימת אוויר רציפה ביניהם, מה שגורם לפיזור חום אחיד ומתמשך בחלל הסאונה. לצד זאת, האבנים בתנורים אלו נותרות חמות לאורך זמן והן מסוגלות לשמור על חלל הסאונה חם גם לאחר כיבוי התנור באופן ידני או באמצעות הטיימר המותקן בו.

 

לצד תנורי Harvia האיכותיים, תוכלו למצוא באתר האינטרנט של balisauna מספר רחב של תנורים חשמליים, כשלכל תנור מאפיינים שונים אשר יוכלו להתאים בצורה מדויקת לסאונה הביתית עליה אתם עמלים.