עיצוב סאונה

בשנים האחרונות, לא מעט ישראלים מתעניינים באפשרות לשלב סאונה יבשה ביתית. שילוב של סאונה ביתית מצריך התייחסות למספר רחב של נקודות, כשעל חלק מהן נרחיב בכתבה שלפניכם.

חברת balisauna פועלת כיום בשוק הסאונות בישראל ותוכל להתקין ולעצב עבורכם סאונה יבשה ביתית על פי טעמכם האישי, תוך התייחסות למאפיינים שונים בדירה והחצר שלכם ובמסגרת התקציב הקיים. את הסאונות ניתן לשלב בבתים פרטיים, וילות, צימרים, בתי מלון ועוד.

למה בדיוק משמשת הסאונה?

חלל הסאונה משמש בעצם כמרחץ אדים בו שוהים המתרחצים. החלל מכיל אוויר לח או יבש בטמפרטורה גבוהה ומאפשר הזעה מוגברת בגוף. מקור הסאונה הוא בפינלנד, כשבמדינה זו שימשו חללים אלו כחללי מרחץ במשך אלפי שנים.

הטמפרטורות בסאונה נעות בין 80 ל-110 מעלות צלזיוס. בסאונות רטובות נמצא רמות לחות גבוהות וזאת לעומת הסאונות היבשות, בהן רמות הלחות נמוכות משמעותית. למול העובדה כי בסאונות היבשות, רמת הלחות נחשבת לנמוכה, עדיין קיים בתוכן עומס חום המתקבל משילוב של הטמפרטורה ומידת הלחות.

השהייה בסאונה גורמת לעלייה מהירה של טמפרטורת הגוף, תוך הגברת פעילותם של מנגנונים לוויסות טמפרטורת הגוף. המנגנונים שנכנסים לפעולה כוללים את התרחבות כלי הדם ובפעילות יתר של בלוטות הזעה, מה שמוביל לירידה בלחץ הדם ומכאן גם לירידה באספקת הדם לאיברים חיוניים בגוף. כל אלו גורמים ליושבים בסאונה להאיץ את קצב הדופק והנשימה ובהפרשה של אנדורפינים ואדרנלין, כשאלו תורמים לתחושה הנעימה שנוצרת בעת השהייה בסאונה.

השימוש בסאונה מאפשר הרפיה של השרירים בגוף ובתרומה להפחתת כאב השרירים והמפרקים. בישראל, נוכל ליהנות מסאונות רטובות ויבשות בחלק ניכר ממכוני הכושר ואף במסגרות רפואיות המטפלות בספורטאים. עבור ישראלים להם בית פרטי רחב ובו חצר ועוסקים בפעילות ספורטיבית באופן יומיומי, השילוב של סאונה יבשה ביתית הופך רלוונטי, כשבלא מעט בתים ניתן למצוא כיום סאונות אלו.

כיצד מתבצע תהליך התקנת הסאונה?

התקנת סאונה ביתית משתנה בהתאם לתנאים הפיזיים של כל מבנה ולבטח כשמדובר בשאלה האם אנו משלבים סאונה בתוך חלל המגורים או בחצר הבית. אנו ב- balisaunaנבחן לעומק את כלל המאפיינים הבטיחותיים, תוך השאיפה להתקין את הסאונה בצורה החלקה והנוחה ביותר.

במקרים בהם מדובר על התקנה של סאונה יבשה בחצר הבית, ניתן לעשות שימוש במנוף. במקרים אלו חלל הסאונה אותו הזמנתם יוכן עבורכם במפעל וברגע שיהיה מוכן יועבר כולו אל העמדה בחצר בו הוא אמור להיות ממוקם וזאת באמצעות מנוף מיוחד בשיטת Plug and Play. שיטה המוכרת מעולם המחשבים, בה מרכיב מסוים שהוכן במקום אחד, מועבר כפי שהוא למקום בו הוא מיועד לתפקד.

שמירה על לחות הסאונה בטווח הנכון

חלק חשוב ומרכזי בהתקנה של סאונה חדשה נוגע לשמירה על רמות לחות תקינות. הדבר נעשה, בין היתר, באמצעות מדי טמפרטורות ולחות המוכרים גם כתרמומטרים.

מד הטמפרטורה והלחות מהווה התקן הנועד למדוד ולעקוב אחר הטמפרטורה ומידת הלחות בסאונה. מדובר בהתקן העשוי מתכת ומכוסה בחלון זכוכית שקוף ובו מד טמפרטורה של 10 עד 120 מעלות צלזיוס וערכי לחות של 0 עד 100 אחוזי לחות.

ההתקן מהווה חלק חשוב בחלל הסאונה ומאפשר לכם לקבל מידע עדכני אודות רמת הטמפרטורה והלחות בכל רגע נתון. את ההתקן ניתן לשלב בסאונה באופן דקורטיבי וזאת בכדי שיתאים לעיצוב הכללי של הסאונה הביתית שלכם.

שלד מברזל מגולוון צבוע בתנור מיוחד

הסאונות הביתיות שאותן אנו מספקים בנויות משלד חזק ועמיד של ברזל מגולוון, כשצביעת אותו שלד נעשית בתנורים מיוחדים, המאפשרים קבלת מבנה סאונה בעל מראה אחיד של צבע. לברזל המגולוון עמידות חזקה כנגד מפגעי קור וחום, כשזו עומדת למבחן במקרים ובהם מדובר על סאונה יבשה ביתית הממוקמת בחצר.

רצפת קרמיקה מעוצבת דמוית עץ

נושא רצפת הקרמיקה חשוב ומשמעותי, לבטח כשמדובר בחלל אליו אנו נרצה להיכנס יחפים. רבים יוצאים מנקודת הנחה כי רצפת הסאונה עשויה מעץ, לבטח במקרים בהם במשטחי סאונה רבים מראה הרצפה הוא מראה של עץ, כשבעצם מדובר על קרמיקה מעוצבת דמוית עץ.

בהתקנה של רצפת הסאונה, חשוב לשים לב לגבי אותם מקומות בהם עלולים להיווצר ספיגה יתרה של לחות וזיעה של המשתמשים בסאונה. חלק מתחזוקה נאותה לאורך זמן של רצפת הסאונה אפשרית באמצעות התקנה של משטחי רצפה הניתנים לשליפה החוצה. כך בעצם נוכל לנקות ולחטא אותם בקלות ולהשיבם חזרה לסאונה.

סאונה עם פתחים בגדלים שונים

אלמנט עיצובי חשוב בבנייה ועיצוב של סאונה ביתית, נוגע לשילוב של פתחים בסאונה. כאן תוכלו ליהנות ממבחר של דוגמאות וביניהן סאונות להן דלתות בצדדים, סאונות עם חלונות ואף סאונות שכניסתן כוללת דלת זכוכית מחוסמת.

הזכוכית המחוסמת הינה זכוכית המיוצרת בתהליכי קירור וחימום מיוחדים והיא נחשבת לזכוכית חזקה ועמידה לעומת זכוכיות אחרות. הדבר הכרחי לבטח במידה ואנו מחליטים על התקנה של סאונה יבשה ביתית בחצר הבית, כשזו חשופה, בין היתר, לרוחות חזקות.

יתרון בולט נוסף של זכוכית מחוסמת, נוגע בעובדה כי במקרים והזכוכית מתנפצת, פיזורה יכיל רסיסים קטנים שאינם חדים ובכך הסיכוי לפגיעה או פציעה נמוכים, זאת לעומת מקרים דומים של התנפצות זכוכיות רגילות.

סאונה עם תאורת לדים

אלמנט עיצובי ופרקטי נוסף בהתקנת סאונה יבשה ביתית כולל בתוכו שילוב של תאורה, בין אם מדובר על התאורה בחלל הסאונה ובתאורה מסביב לה, לבטח כשנרצה להתקין סאונה ביתית בחצר.

התאורה בחלל הסאונה מהווה אלמנט משמעותי בכל הנוגע לאווירה שנרצה ליצור בסאונה. חשוב להקפיד כי התאורה לא תהיה חזקה או ישירה מידי, כשמנגד התאורה אמורה לאפשר התמצאות קלה ובכך למנוע ולצמצם את הסיכון לתאונה.

במקרים בהם מדובר על התקנת תאורה בסאונה יבשה, ניתן לעשות שימוש בתאורה סטנדרטית של 230 וולט. על התאורה בסאונה להיות עמידה לטמפרטורה גבוהה, אטומה לגמרי לחדירה של לחות ומים ובעלת להט מרבי של 60 לומן לוולט.

למגוון הרחב בכל הנוגע לתאורה לסאונות, ניתן להשתמש בתאורת לדים צבעונית, לבטח כשמדובר בשילוב סאונה יבשה בחצר הבית, כשבתוכה ניתן לשלב אהיל לתאורת הפנים, כשאהיל זה משמש כגורם ה"שובר" את האור ומונע סנוור.

תנורי חשמל לסאונה

שילוב תנורי החשמל לסאונה יבשה משמעותית גם כן. התאמת הספק התנור החשמלי לסאונה נקבעת באמצעות נפח חלל הסאונה.

הבקרה על תנורי החשמל בסאונות כוללת בקרה על מצבים של טמפרטורת יתר, כשאותם תנורים מצוידים במנגנון בקרה ובקר חיצוני המותקן מחוץ לסאונה. כיום, אותם בקרים חיצוניים מיוצרים כבקרים דיגיטליים והם נחשבים למדויקים יותר והם מהווים פריט משמעותי וחשוב בהתקנה של סאונה ביתית, כשלגביהם מומלץ לא להתפשר.

אביזרים נלווים לסאונה

רכישה של סאונה ביתי חדשה כוללת בתוכה, עם הזמן, הוספה של אביזרים נלווים. חלק מאותם אביזרים יכולים לכלול מכשירים וכלים נוספים שיש בהם להבטיח את שלמות ותחזוקת הסאונה לאורך זמן ואביזרים אחרים יכולים להיות כאלו המשלימים ומוסיפים לחוויית השהות בסאונה, כשאלו כוללים מתלים למגבות, משענות עץ נוחות, דלי וכף מעץ ליציקת מים על גבי האבנים ועוד.

לצד התוכן בכתבה, אנו מניחים שיש לכם לא מעט שאלות ותהיות נוספות בכל הנוגע לפרויקט של שילוב סאונה יבשה ביתית. מעוניינים לקבל הכוונה וייעוץ בחינם? צרו עמנו קשר ונשמח לסייע –